Jak zarabiać na filmach z wakacji?
Nagrywasz filmiki na wakacjach? Czy wiesz, że dzięki nim możesz podreperować swój wakacyjny budżet? Jak je kręcić, żeby robiły wrażenie i pozwoliły ci zarobić – radzą specjaliści z UnStocka – platformy łączącej twórców ujęć filmowych z markami.
2016-06-30, 10:21

Coraz chętniej rejestrujemy nasz zachwyt światem. Bo jak wytłumaczysz kilkanaście ujęć tego samego zachodu słońca na twoim smartfonie? Scenariusz po powrocie bywa jednak podobny: wracasz z kilkoma wypchanymi po brzegi kartami pamięci, a po godzinach przeglądania zdobyczy czujesz rozczarowanie. Tłumaczysz wszystkim, że ujęcia nie oddają tego co widziałeś. Spróbuj więc zrobić to inaczej.

 

Jak kręcić wakacyjne ujęcia, by podobały się nie tylko tobie - radzi Jakub Górajek, CEO UnStock, czyli platformy łączącej twórców filmowych impresji z marketerami, którzy poszukują autentycznych materiałów do wykorzystania w kampaniach reklamowych.

 

  • Planuj ujęcie i włącz akcję

 

Zabierając się do nakręcenia ujęcia nie ulegaj presji i nie panikuj, że coś ci umknie. - Źle nagrana scena i tak przepadnie – zauważa ekspert UnStock. Zanim włączysz nagrywanie, zaplanuj kadr i pomyśl co chcesz przekazać.  Nawet w statyczne ujęcie włącz akcję lub element zmiany, który pokaże historię. To ruch przykuwa uwagę widza.

 

  • Zadbaj o czystość kadru

 

Podejdź do filmu jak do fotografii. Zaplanuj układ kadru pamiętając o zasadzie trójpodziału. Zastanów się, co tak naprawdę zachwyca cię w widoku i jak to wyeksponować. Usuń z kadru wszystko co zbędne. Zwróć uwagę, by nie ucinać przedmiotów czy sylwetek ludzi. Trzymaj poziom horyzontu. 

 

  • Dostrzegaj detale

 

Pamięć bazuje na konkrecie. To unikalny szczegół uczyni twoje filmowe wspomnienia niepowtarzalnymi i prawdziwymi. W czystym kadrze każdy detal zrobi oszałamiające wrażenie. Zaskocz widza i pokaż mu coś, co mógłby przeoczyć w codziennym pośpiechu.

 

  • Szukaj nowych punktów widzenia

 

Różnicuj perspektywę. Pokazuj zwykłe rzeczy z niecodziennej strony. Nie musisz stać zawsze vis-a-vis obiektu. Nie żałuj kolan i sprawdź, jak wygląda twój obiekt z perspektywy żaby. Użyj selfie-sticka, nakręć panoramę 360 stopni lub filmuj z lotu ptaka.

 

  • Nie kręć zbyt krótkich ujęć

Pojedyncze ujęcie nie powinno trwać dużo dłużej niż 10-20 sekund. Zazwyczaj w montażu wykorzystuje się tylko 1-3 sekundy! Tworząc ujęcie, nigdy nie wiesz który moment okaże się najbardziej przydatny, dlatego najlepiej kręcić z tzw. zakładką. Gdy już znajdziesz odpowiedni kadr, nie zmieniaj go natychmiast i nie wykonuj gwałtownych przesunięć. - Daj czas widzowi, aby „wszedł” w nastrój, ale uważaj też, by go nie znudzić – radzi ekspert UnStock.

 

  • Stabilizuj!

 

Trzęsący się obraz zazwyczaj dyskwalifikuje film. Trzymaj telefon obiema rękami. Przysuń łokcie blisko tułowia, podeprzyj się o ścianę. Włącz opcję stabilizacji obrazu, dostępną w większości nowych aplikacji smarftonowych do nagrywania filmików. Świetnym rozwiązaniem jest użycie monopodu lub lekkiego i niewielkiego trójnoga.

 

  • Dopasuj dynamikę do tematu

 

Statyczne ujęcia dobrze sprawdzają się, gdy filmujesz rozległe panoramy. Nawet w takim przypadku lepiej jednak powoli przesuwać kadr. Zderzaj statykę horyzontu z wyeksponowaniem ruchu. Na przykład zestaw obraz majestatycznych skał z dynamiką pędzących po niebie chmur. Stosuj slow motion, aby wyeksponować poetyckość sceny. Gdy filmujesz ruchliwe uliczki Bangkoku czy czteropasmową średnicówkę w Istambule, rozważ zastosowanie time-lapsów.

 

  • Światło to podstawa

 

Nie łudź się, że gdy kręcisz film w ciemności, uda ci się rozjaśnić obraz w postprodukcji. Skorzystaj z naturalnego światła lub doświetl obiekt. Możesz wykorzystać proste przenośne diody LED, wpinane do gniazda słuchawkowego. Uważaj też na prześwietlenia. Wakacyjne słońce bywa zdradliwe. Unikaj zbyt dużych kontrastów. Elementy wystawione na światło zamienią się w białą plamę, bo telefon podwyższa ekspozycję, próbując wyłowić detal z obszaru cienia. Przed ujęciem zablokuj ekspozycje, tak by obraz nie migotał w momencie gdy telefon dopasowuje ponownie ekspozycje.

 

- Udało się? Przywiozłeś z wakacji kilka ujęć, z których jesteś naprawdę dumny? Udostępnij je!  Nic tak nie zachęca do dalszego samodoskonalenia jak wymiana doświadczeń, podglądanie innych i oczywiście… lajki. Udostępniając swój film na platformie UnStock możesz liczyć na feedback ze strony innych użytkowników, śledzić najlepszych, a jeśli Twój film się spodoba - również zarobić – podpowiada Jakub Górajek , CEO UnStocka.

KONTAKT / AUTOR
Maja Baczyńska
Profeina
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.